GKS Bełchatów wypracował dla sponsorów 6 mln zł. PGE Skra pięć razy więcej

2020-05-05 22:24:05

GKS Bełchatów wypracował dla sponsorów 6 mln zł. PGE Skra pięć razy więcej

GKS Bełchatów wypracował w tym sezonie blisko 6 mln zł w ramach ekspozycji marek swoich sponsorów. Dla porównania w samym marcu PGE Skra Bełchatów osiągnęła wynik prawie dwa razy lepszy.

GKS Bełchatów powołuje się na dane Pentagon Research, który opublikował badania efektywności sponsoringu sportowego, zawierający analizę za okres od lipca 2019 do marca tego roku. Łączna wartość ekspozycji marek sponsorskich oraz partnerów GKS Bełchatów wynosi 5.967,374 zł. Na tę sumę złożyło się 43.177 łącznej liczby
ekspozycji marek w klubie.

Wartość ekspozycji, to nic innego jak kwota jaką właściciele określonych marek musieliby wydać na płatne reklamy o podobnym zasięgu, jakie osiągnięto dzięki ekspozycji w mediach. W przypadku klubów sportowych ekspozycja łączy się przede wszystkim promocją w mediach podczas meczów, ale także w przypadku innych publikacji.

Najwięcej, bo 3,6 mln wartości ekspozycji przyniosły publikacje na temat GKS w internecie.

W uproszczeniu można więc podać, że wartość marketingowa GKS w tym sezonie jak na razie wyniosła 6 mln zł, ale przypomnijmy, że w przypadku klubu ze Sportowej wynik taki osiągnięto mimo tylko trzech transmisji meczów z udziałem "Brunatnych" w telewizji. Dodatkowo, przecież wiosenna część sezonu jeszcze nie wystartowała z powodu pandemii.

GKS jest jednak w raportach medialnych daleko za PGE Skrą Bełchatów, która w samym tylko marcu miała wypracować 10,7 mln zł, na co złożyło się ponad 57 tys. publikacji. I to pomimo faktu, że z powodu pandemii w marcu rozegrano tylko dwa mecze, a sezon został zakończony. Najwięcej skorzystać miała na tym PGE (3,5 mln zł), miasto Bełchatów (2,5 mln zł) i Joma (blisko 1 mln zł).

Warto dodać, że w lutym, kiedy nikt jeszcze nie przypuszczał, że sezon PlusLigi nie zostanie dokończony, ekwiwalent reklamowy PGE Skry wyniósł 15,5 mln zł, a w styczniu 7,6 mln zł. Jak łatwo policzyć tylko w 2020 roku PGE Skra Bełchatów, według danych, które publikuje sam klub miała wypracować dla swoich sponsorów ekwiwalent reklamowy wart blisko 34 mln zł.

Artykuł dodał: mw

 

<< powrót do wszystkich aktualności

social icon social icon social icon social icon
Projektowanie stron internetowych Master-NET | Polityka prywatności | 1076773 odwiedzin